poniedziałek, 24 marca 2014

Pierogi z nadzieniem serowo- truskawkowym

Dziś propozycja obiadowa.
U mnie w domu pierogi z serem cieszą się dużą popularnością. Zawsze byłam z tego tytułu poszkodowana, bo tradycyjne nadzienie serowe nie trafia do moich kubków smakowych. Z tego powodu, gdy usłyszałam prośbę: zrób pierogi ze serem! Zgodziłam się, ale postanowiłam je trochę przerobić po swojemu :)

Składniki na ok. 30 pierogów:

Ciasto:
przepis dokładnie ten sam, co przy pierogach z mięsem, czyli:

3 szklanki mąki pszennej
łyżeczka soli
2 łyżki oleju
wrzątek (ok. 1- 1,5 szklanki)
Gotowe do rozwałkowania ciasto
 
 
Farsz:
 
250g sera białego śmietankowego
1 opakowanie serka homogenizowanego truskawkowego (w sezonie może być zastąpiony świeżymi zblendowanymi truskawkami)
2 łyżeczki cukru pudru
mleko
Farsz gotowy do nakładania, w tle powycinane pierożki
 
 
  • Wymieszać mąkę z solą.
  • Dodać trochę wrzątku i zagniatać nożem lub widelcem. Znów dolać trochę wrzątku i dalej zagniatać. Powtarzać czynność, aż woda wchłonie większość mąki (mi wyszło 1,25 szklanki).
  • Dodać olej i zagniatać ręką. Ciasto powinno mieć elastyczną, nieklejącą się do rąk konsystencję.
  • Na posypany mąką blat wykładać ciasto i rozwałkować na cienki placek.
  • Wykrawać szklanką kółeczka.
  • Ser rozgnieść widelcem.
  • Dodać serek homo i wymieszać. Konsystencja będzie bardzo gęsta, dlatego dodać trochę mleka, aż do uzyskania gęstej, lepkiej papki, którą da się nakładać do pierogów
  • Dodać cukier puder i wymieszać.
  • Farsz nakładać na pierogi, lepić kształty.
  • Wrzucać do wrzącej, osolonej wody i gotować aż wypłyną.

  • 
    Wystarczy wrzucić do wody i pałaszować! :)


    Smacznego!

    4 komentarze:

    1. Uwielbiam domowe pierogi, nie umywają się do tych kupnych. :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Uwielbiam lepić pierogi z moją mamą ! :)

      OdpowiedzUsuń
    3. nie znałam tego połączenia, ale ja KOOOCHAM każde pierogi, mniaaaam! :D

      OdpowiedzUsuń
    4. Mniam, mniam. Zjadłabym takie ;) A truskawki tuż, tuż....!!

      OdpowiedzUsuń