czwartek, 10 maja 2012

Klopski w sosie pomidorowym i cytrynowy kuskus.

inspirowana przepisami
Nigelli Lawson
zaserwowałam niedawno na obiad, lekko modyfikując przepis:

KLOPSIKI W SOSIE POMIDOROWYM


Składniki na około 50 pulpecików:

~sos:
-1 łodyga selera naciowego
-2 łyżki oliwy czosnkowej
-1 łyżeczka suszonego tymianku
-800g krojonych pomidorów śliwkowych z puszki
-800 ml wody
-1 łyżeczka cukru
-0,5 łyżeczki soli

~pulpety:
-500g mielonego mięsa z indyka
-1 jajo
-3 łyżki bułki tartej
-3 łyżki startego żółtego sera
-2 łyżki selera (ze składników na sos)
-0,5 łyżeczki suszonego tymianku

  • Drobno posiekać seler. Odłożyć 2 łyżki stołowe do pulpetów.
  • W rondlu z grubym dnem rozgrzać oliwę czosnkową, dodać seler i tymianek. Dusić na małym ogniu mieszając co chwila przez ok. 10 min
  • Dodać pomidory z puszek, po czym każdą puszkę przepłukać wodą, wlać do garnka.
  • Doprawić cukrem, solą i pieprzem, zamieszać i zaczekać aż się zagotuje.
  • Zmniejszyć ogień i zostawić, by się powoli dusiło.
  • Wszystkie składniki na pulpety włożyć do dużej miski i wymieszać dokładnie rękoma.
  • Formować pulpety i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (wychodzi ok. 50 sztuk- mi wyszło 51)
  • Wkładać pulpety delikatnie do sosu.
  • Dusić przez 30 min, aż będą całkowicie ugotowane. 
W czasie duszenia  można przygotować

CYTRYNOWY KUSKUS Z RUKOLĄ

Składniki dla 4-6 osób:

-800 ml bulionu drobiowego lub warzywnego
-3 łyżki oliwy czosnkowej
-500g kuskusu
-skórka i sok z 1 cytryny
-garść rukoli
-sól 
-pieprz

  • Przyrządzić bulion.
  • Na średniej patelni rozgrzać oliwę, wrzucić kuskus i podsmażać, cały czas mieszając przez 2 min
  • Wlać gorący bulion i ciągle mieszając, aż się wchłonie w kuskus (u mnie 2 min)
  • zgasić ogień, przykryć przykrywką, odczekać 10 min
  • Roztrzepać kaszkę widelcem, przełożyć do miski
  • Dodać sok z cytryny i skórkę, a także rukolę i delikatnie wymieszać. 
Smacznego!

___________
Dwa przedterminy zaliczone na 5.
Jeszcze tylko jedno zaliczenie i egzamin zawodowy, a później już się bronię.
Czas najwyższy zabrać się powoli do nauki.
 Pogoda piękna, więc korzystamy. Spacerujemy.
Marzę już o wakacjach w lipcu.
Ostatnie nieco dłuższe wakacje. Później już tylko praca.



19 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie klopsiki :)

    Brawo, bardzo ładne oceny :* Trzymam kciuki za sprawną obronę!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm uwielbiam takie ;) z przeróżnymi dodatkami !

    OdpowiedzUsuń
  3. o, a ja z kolei nie mogę się coś przekonać do kuskusu...(podobnie z resztą jak do jaglanej kaszy, jedyna, jaką akceptuję to chyba manna :D )

    50 pulpecików...50?! Wow, podziwiam Cię meeega! :)
    Jak Nigelli to pewnie dobre, jak je oceniasz? :)

    życzę powodzenia z tymi zaliczeniami/egzaminami! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pulpeciki wszystkim smakowały :)
      mi osobiście też, więc oceniam je na 5 :D

      Usuń
  4. Smakowite obiad. Lubię kuskus jako dodatek do pulpetów;)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne te pulpeciki tylko 50 to chyba troche za duzo hehe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba zacznę sobie spisywać Twoje przepisy do jakiegoś zeszytu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej a ja nigdy nie jadłam kuskusu. Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, hej :) Wszystko w porządku u Ciebie? Nie odzywasz się ostatnio, więc się zastanawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. ojj skakowicie wygladaja te klopsiki ;)
    gratuluje zdanych egzamiow mistrzu:) i zycze dalej powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio robiłam pulpeciki gotowane w wodzie z ryżem i sosem chrzanowym. pierwszy raz je robiłam i wyszły super. Dziś znowu robię takie tylko z sosem pieczarkowym. Czekam aż wpadnie mi jakiś nowy,ciekawy i łatwy przepis.:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. akurat za klopsikami nie przepadam... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. hej dziękuję Ci bardzo za komętarz. Po obejrzeniu Twojego bloga dosłownie zrobiłam się głodna, jako typowe beztalencie kulinarne pozwolę sobie dołączyć do obserwatorów bo jak mnie kiedyś do kuchni w końcu zagoni to co ja biedna pocznę ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Kuskus jest przepyszny, a z tymi pulpecikami na pewno smakuje świetnie. Wszystkie wypróbowane przeze mnie przepisy Nigelli były genialne. Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem królem zupy pomidorowej, kocham pomiodry, a powyższy przepis na sos - palce lizać;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż zgłodniałam, a jestem na diecie :D

    OdpowiedzUsuń