czwartek, 29 marca 2012

Chleb smażony z owocami

Zdarzyło Wam się kiedyś kupić za dużo chleba? I potem trzeba było jeść na śniadania już taki suchy, niezbyt dobry w smaku? Mi niestety często się to zdarza. Ale jest na to sposób, bardzo prosty, a równocześnie bardzo smaczny.

Chleb smażony z owocami



Składniki:

-kilka kromek chleba
-1 jajko
-mniej więcej 1/4 szklanki zimnego mleka
-szczypta soli
-łyżeczka cukru
-1 małe jabłko
-1 mała gruszka
-cukier puder
-odrobina oleju

Przygotowanie:

Jajko roztrzepać trzepaczką, dodać mleko, łyżeczkę cukru i szczyptę soli. Wszystko dokładnie wymieszać. Owoce pokroić w plastry. Rozgrzać patelnię wraz z odrobiną oleju.
Chleb lekko moczyć w jajecznym płynie (ważne by nie przesadzić z moczeniem, bo wtedy chleb będzie się rozpadał i kiepsko smażył, przyklejając do patelni) i taki mokry kłaść na patelnię.
Smażyć z obu stron aż do zarumienienia. Następnie posypać cukrem pudrem (ilość według uznania, ja dość mocno, bo oboje z K. lubimy słodko) i udekorować pokrojonymi owocami.
Podawać ciepłe.

_____________
Ostatnio prześladuje mnie pech. Raz wracając z zajęć przytrzasnęłam sobie chustkę zamkiem od kurtki i to tak niefortunnie, że nie dało się jej wyjąć bez uszkodzeń. Nowa chustka ;/ Następnego dnia zostawiłam w pociągu torbę, w której miałam fartuszek potrzebny na zajęcia praktyczne. Bez niego nie wejdę na egzamin praktyczny w maju. ;/
K. ma problemy z kręgosłupem. Ja znów z kolanem.
Na dodatek we wtorek pierwsze zaliczenie.


16 komentarzy:

  1. niszczescia chodza paramia..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja taki chlebek robię, ale bez owoców i w samym jajku go otaczam, plus sól i pieprz, raczej tak na ostro :-) muszę kiedyś spróbować z owocami :)
    ina_ina_83@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze, ale pech :/
    k.griksa@gmail.com

    Tosty francuskie! Baaardzo rzadko robię, już prędzej suchy chleb zamienię na normalne tosty z serem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. PaulinaBlog@interia.pl :)

    dawno nie smażyłam chleba, a będąc dzieckiem uwielbiałam :) ładnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie komentuję, ale czytam regularnie :)

    msygo@mac.com

    OdpowiedzUsuń
  6. jajuszkooo@gmail.com

    Niech ten pech ucieka;p:*

    OdpowiedzUsuń
  7. ja taki chlebek jadam ale nie na słodko.

    szpilkaa22@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wersja nie na słodko też istnieje :) ale osobiście wolę na słodko :)

      Usuń
  8. No proszę :) kto by pomyślał, że aż tak spodoba Ci się gotowanie :) suuuuper! i na pewno wykorzystam przepis ;P
    pozdrawiam:) fifolek

    OdpowiedzUsuń
  9. mi często zostaje pieczywo tostowe i robię wtedy szwedzkie danie -ubodzy rycerzy ;) jest przepyszne ;)
    pozdrawiam,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nareszcie Cię tu znalazłam :**
    a co do chlebka to nigdy nie próbowałam tej metody i muszę to zmienić ;)

    http://dont--stop--believin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń