czwartek, 19 kwietnia 2012

Pierś z kurczaka w miodzie

Lubicie eksperymenty kulinarne?
Ja czasem lubię połączyć smaki, które normalnie mogłyby wydawać się dziwne.
Papryka i miód?
Czemu nie!

PIERŚ Z KURCZAKA W MIODZIE


Składniki (dla 4-5 osób):

-2 podwójne filety z kurczaka
-3 woreczki ryżu białego długiego
-4 łyżki miodu płynnego
-1 szklanka mleka 3,2% tłuszczu
-4 ząbki czosnku
-olej
-2 łyżeczki zmielonego pieprzu czarnego
-2 łyżeczki zmielonej ostrej papryki czerwonej
-0,5 łyżeczki soli
-mąka

  • Umyte filety kroimy na pół i nacieramy mieszanką przypraw. Odstawiamy na 10 minut do lodówki.
  • Wstawiamy wodę na ryż, a gdy się zagotuje wkładamy woreczki i gotujemy ok. 20 min.
  • Na patelni rozgrzewamy olej z ząbkami czosnku. Gdy czosnek się przyrumieni z każdej strony, odrzucamy go.
  • Filety wyjmujemy z lodówki i oprószamy mąką, a następnie układamy na patelni i smażymy z każdej strony do zarumienienia.
  • Mleko mieszamy z miodem, wlewamy do filetów i dusimy pod przykryciem 20- 25 min na małym ogniu.
Do dania podajemy lekką surówkę. U mnie doskonale sprawdziła się zielona fasolka. 
Smacznego! 

13 komentarzy:

  1. ha! czytamy sobie w myślach, albo co, bo dziś właśnie myślałam, co by na jutrzejszy obiad nie zrobić sobie jakiegoś kurczaczka w miodzie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię poeksperymentować ;D Zawsze ciekawi mnie jak może smakować takie połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię eksperymenty, lubię :)
    I mam podobny przepis. Kurczak pieczony w maślance, miodzie, pod boczkiem. Takie połączenia się naprawdę świetnie sprawdzają.

    Fajny ryż, mi brakuje w kuchni gałkownicy do lodów, bo lubię jak ryż albo ziemniaki mają taki kształt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ja też nie mam gałkownicy, a te kuleczki zrobiłam wykorzystując nabierkę do zupy :D

      Usuń
  4. Na kurczaka nigdy dosyć nowych pomysłów;)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubie takie eksperymenty ale nie wiem co kubki smakowe moich chłopaków na to powiedzą;)

    OdpowiedzUsuń
  6. kurczak w miodzie kojarzy mi się z licealnymi czasami, z chęcią bym takiego zjadła :).

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm ciekawe połączenie ;) chętnie bym spróbowała, lubie poznawać nowe smaki ;D pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam mięso w miodzie, pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie wygląda, ale nie wiem czy miałabym odwagę spróbować :)))) jakoś ten miód mi nie "leży" hihi :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie bójcie się o zmysły własnych chłopaków. mój mąż robił właśnie dzisiaj takie mięsko na obiad. Było Wyśmienite!!! pierwszy raz się najadłam... dziękujemy za pomysł na obiadek... pyszny!!

    OdpowiedzUsuń