wtorek, 3 kwietnia 2012

Wiosenna sałatka z fasolki

Znalazłam w zamrażalniku paczkę mieszanki fasolowej. Nie mogła się zmarnować, dlatego od razu pobiegłam do pokoju i wyszukałam na półce książkę kulinarną "Potrawy Jugosławiańskie", żeby znaleźć jakiś interesujący przepis wykorzystujący fasolkę. Znalazłam i owszem, choć nie tak interesujący, jakbym sobie tego życzyła, dlatego moja wersja jest dość mocno zmieniona i troszkę bardziej urozmaicona.

WIOSENNA SAŁATKA Z FASOLKI


Składniki:

-1 paczka mrożonej mieszanki fasolowej (lub w sezonie świeża fasolka)
-2 pomidory
-2 jajka
-2 łyżeczki oliwy z oliwek
-1 łyżeczka octu
-pieprz
-sól
-zioła prowansalskie

Jajka ugotować na twardo. Gdy wystygną obrać ze skorupek i pokroić w kostkę. 
Mieszankę fasolową ugotować w posolonej wodzie. Przestudzić. Dodać łyżeczkę octu ze szczyptą pieprzu i wymieszać.
Pomidory pokroić w kostkę, posolić, doprawić pieprzem, a następnie dodać 2 łyżeczki oliwy z oliwek ze szczyptą ziół prowansalskich. Wymieszać.
Do miski wrzucić jedną warstwę fasoli, na to jajka, znów fasolę, a na to odsączone pomidory. 
Smacznego!

17 komentarzy:

  1. No, a ja dzisiaj robiłam mini porcję greckiej, żeby zużyć połowę puszki fasoli i końcówkę fety :P
    Pysznie wygląda ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. w takim razie koniecznie też musisz sobie jakieś goferki uczynić! :)

    lubię takie sałatki, prawdziwy powiew lekkiej wiosenkowatości. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie o tym myślałam. Tylko musiałabym pożyczyć gofrownicę od babci :)

      Usuń
  3. fasolkowa sałatka zdecydowanie lubię :).

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm smacznie wygląda :)
    ostatnio też wykorzystywałam zamrożoną fasolkę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie lekkie i wiosenne. Od razu robi się przyjemniej. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. smakowicie wygląda:) zapraszam do konkursu u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdrowo zdrowo zdrowo! Kocham!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo coś sałatkowego :) a nie będzie to ciężkostrawne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fasolka szparagowa, więc nie sądzę. A przynajmniej nikt z osób jedzących tą sałatkę nie przechodził żadnych rewolucji trawiennych później :)

      Usuń